کارگاه تقویت مهارت های مطالعه با حضور استاد  حوزه ودانشگاه  دکتر حسین محمد صالحی وجمعی از طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) چادگان برگزار گردید.

دکتر حسین محمد صالحی در ابتدا پس از ورود ارائه راهکارهایی برای تقویت حافظه اشاره ای نیز به اصول تند خوانی کرد وگفت: گام اول در تند خوانی این است  که فهرست مندرجات کتاب را نگاه کنید ومطالب مرتبط را در نظر اورید و در طول شبانه روز فرصت مناسبی به مطالعه اختصاص دهید.

 وی همچنین با اشاره به اینکه غالبا آغاز وپایان بند ها مطالب مفید تری دارند گفت : درتند خوانی می بایست تلفظ کلمات را رها کنیم و آنگاه مطالعه نماییم وسعی کنیم در هر عبارت کلمات اساسی را استنباط نماییم.

دکتر حسین محمد صالحی در ادامه تصریح کرد:هر شخصی باید فهرستی از سؤالات مورد نظر خود تهیه کند وهمین امر کمک می‌کند که با خواندن مطالب پاس سؤالات  در ذهن بایگانی شود.

وی همچنین تأکید کرد:شایسته است از  برخی مطالب مهم خلاصه برداری شود وبا افزایش حوزه در مطالعه زیاد مکث نکنیم و هنگام مطالعه هیچگاه به مطالب قبلی باز نگردیم و می بایست روی اسم ها وفعل ها تمرکز کنیم وبه سایر  اجزای جمله اهمیت ندهیم.

دکتر حسین محمد صالحی همچنین با اشاره به حذف عوامل حواسپرتی به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای تند خوانی گفت:تند خوانی نیاز به تمرین دارد وباید سعی کرد در هر فرصتی لغات واصطلاحات جدیدد را بیاموزیم و با حفظ تمرکز سعی کنیم به مسائل فرعی توجه نکنیم.

وی همچنین فرصت مناسب برای مطالعه را صبح زود معرفی کرد وافزود:با خوردن میوه وقهوه وچای ویا حفظ روزانه چند آیه قرآن ویا چند بیت شعر می توان حافظه را تقویت کرد.

موضوعات: گارگاه وکلاس های پژوهشی, هفته کتاب  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...